Neem contact met ons op

4 redenen om traditionele informatievoorziening te vervangen door digitale displays

Digitale displays winnen steeds meer aan populariteit; kantoren, winkels, ziekenhuizen en scholen, ruilen de traditionele media voor informatievoorziening steeds vaker in voor beeldschermen. Het actiebord hangt nu in digitale vorm aan de muur en de posters bij bijvoorbeeld de receptie worden veelvuldig vervangen door een display. Digitale informatievoorziening heeft veel voordelen ten opzichte van de traditionele vormen. Ronald Huijbregts, Manager Visual Solutions bij Sharp, vertelt waarom:

1. Snellere contentontwikkeling

De ontwikkeling van digitale content neemt een stuk minder tijd in beslag dan de creatie van materiaal voor printuitingen. Er is namelijk geen grafisch ontwerp nodig dat vaak een lange doorlooptijd heeft. Bovendien zijn er handige softwaretools met standaard templates beschikbaar, waarmee de digitale content eenvoudig en snel kan worden ontwikkeld en geüpdatet.

2. Altijd up-to-date content

Digitale informatievoorziening maakt het mogelijk veel sneller te reageren op veranderingen of feedback. De content kan relatief eenvoudig en snel worden aangepast, waardoor winkels, hotels en restaurants de informatie over aanbiedingen, menu’s of prijzen direct kunnen veranderen. Scholen kunnen bijvoorbeeld een wijziging in lesroosters via de displays communiceren, zonder dat de student eerst naar het intranet moet. Heel handig is dat je de updates in veel gevallen gewoon via een laptop, tablet of zelfs smartphone kunt doorvoeren.

3. Bewegend beeld

Een groot voordeel van digitale informatievoorziening is de mogelijkheid bewegend beeld te tonen. In tegenstelling tot traditionele informatievoorziening waarbij één stilstaand beeld wordt gebruikt, kunnen met de displays verschillende en bewegende beelden en video’s worden afgespeeld. Hierdoor is het veel makkelijker om de informatie actueel te houden. Denk bijvoorbeeld aan continue social-media-updates die je vaak op de displays ziet verschijnen. Het is zelfs mogelijk interactie te creëren als je kiest voor een beeldscherm met touchscreen.

4. Betrokkenheid bij de ontvanger

Door content te kiezen die voor het betreffende publiek relevant en actueel is en past bij het tijdstip, kunnen retailers de klantbetrokkenheid en zelfs de merkherkenning vergroten. Stel je voor; je weet dat de oudere doelgroep over het algemeen om 11.00 uur gaat winkelen. Je kunt dan heel makkelijk je content hierop aanpassen zodat die doelgroep zich door de informatie aangesproken voelt. Ook in bedrijven helpen de displays om de werknemers meer te betrekken bij de organisatie. De displays voorzien de werknemers bijvoorbeeld van informatie over de laatste ontwikkelingen en de nieuwe plannen van de organisatie.   

Voor meer informatie, bekijk ons assortiment aan Professionele displays voor digital signage of neem contact met ons op voor een productdemonstratie.


Contact

Ronald Huijbregts
Manager Sales & Marketing Visual Solutions
Ronald.Huijbregts@sharp.eu

Social