Neem contact met ons op

Hoe belangrijk is papier voor jouw organisatie?

Papier; we komen er dagelijks mee in aanraking zowel op kantoor als thuis. Het is zo’n gewoonte geworden om papier binnen handbereik te hebben, dat we er eigenlijk niet meer bij stil staan hoe het zou zijn zonder papier.

In 1975 verscheen er al een artikel in Business Week, waarin George E. Pake voorspelde hoe zijn kantoor er over twintig jaar uit zou zien. Computers zouden heel belangrijk worden in de werkomgeving  en papier zou gaan verdwijnen. Maar het door hem voorspelde papierloze tijdperk is nog steeds niet aangebroken. Sterker nog: we zijn alleen maar meer papier gaan gebruiken.

Dat zien we duidelijk terug in de kantooromgeving.  We proberen met zijn allen weliswaar minder te printen en te kopiëren en meer digitaal te doen, maar het papierloze kantoor is nog steeds niet in zicht. Dat zal ook nog wel even duren, áls het al ooit gebeurt… want 100% papierloos werken is waarschijnlijk een utopie. Zolang we gebruik blijven maken van print- en kopieerpapier nodig, moeten we bewuste keuzes maken voor het soort papier dat we willen gebruiken.

En de juiste keuze maken is daarin heel belangrijk voor de uitstraling van je bedrijf. Wat zijn dan een aantal overwegingen waar je rekening mee moet houden:

  • Wanneer je printwerk intern produceert in kleine oplages, kan je het beste kiezen voor multi-functioneel papier dat een hoge afdrukkwaliteit biedt en probleemloos kan worden gebruikt op je multifunctionele printer(s).
  • Vaak wordt er maar slechts één papiersoort gebruikt voor alle communicatiedoeleinden. Echter is het juist belangrijk om papier te kiezen wat past bij de functie van de boodschap die je wilt overbrengen.
  • Standaard papier is geschikt voor algemene interne communicatie, voor belangrijke uitingen raden we juist aan om papier van een hogere kwaliteit of zelfs een premium papiersoort te gebruiken.
  • Afdrukken op een multifunctionele printer (MFP) zorgt voor een uitzonderlijke kleur- en beeldweergave en heeft daarbij het voordeel dat je de communicatie kunt personaliseren. Zo kan je bijvoorbeeld de naam van de klant op de voorkant drukken.
  • Als je de keuze maakt om documenten te versturen per post, houdt er dan rekening mee dat de afmetingen, de dikte en het gewicht van het papier impact hebben op de verzendkosten.

Sharp kan jouw bedrijf helpen bij het maken van de juiste keuzes voor papier en levert diverse papiersoorten van het merk Image®. Alle papiersoorten zijn ontwikkeld en geproduceerd voor specifieke toepassingen en zijn geschikt voor kleuren- en zwart/wit afdrukken op Sharp MFP’s en printers. Ze zijn PEFC-, FSC®- en EU Ecolabel gecertificeerd en passen in een ecologisch verantwoorde en duurzame benadering van het milieu. Wilt u meer informatie over de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op per e-mail via seb.online@sharp.eu of telefonisch op 030-6359500.


Links

Volg Sharp Benelux op LinkedIn
www.sharp.nl
www.youtube.com/SharpEurope​​​​​​​
​​​​​​​

Contact

Marco van Vliet
Product Marketing Manager Document Solutions
Marco.vanvliet@sharp.eu
​​​​​​​

Social