Neem contact met ons op

My Integrated Office: hulp bij digitalisering

Het digitaliseren van de kantooromgeving is een uitdaging voor iedere ICT- of Facility-manager. In een snel tempo volgen de technologische ontwikkelingen elkaar op, maar niet alle technologische innovaties werken met elkaar samen. Middels deze blog geef ik jullie inzicht geven in hoe de samenwerking op kantoor verbeterd kan worden met behulp van gecombineerde software voor de cloud, printer en een interactief scherm.

Er zijn verschillende voordelen te behalen met een geïntegreerd kantoor waarin verschillende kantoorapparatuur met elkaar verbonden is. Het is een ideale oplossing voor teams die met elkaar samenwerken of bedrijven die op een Agile manier willen werken. Door een gecombineerde inzet met andere kantoorapparatuur is de gebruikservaring over de gehele werkvloer hetzelfde – zodat de potentie van technologie nog beter kan worden benut.

Wat we in het algemeen direct merken is dat de gebruikservaring verbeterd en dat binnen bedrijven waarbij de bedrijfsapparatuur op elkaar is afgestemd de medewerkers efficiënter en effectiever werken. In een omgeving waarin we documenten of andere bestanden sneller met elkaar kunnen delen, beheren en beschikbaar hebben gaan we uiteindelijk ook beter samenwerken.

Wij vinden dat informatie overal toegankelijk moet zijn, ongeacht de locatie. Hierdoor kan een bedrijf adequaat, met de juiste informatie, zakelijk en inzichtelijk handelen. De uitdaging voor bedrijven is vaak om technologie en personen met elkaar te verbinden. Want of we het willen of niet, de invloed van technologie zal de komende jaren toenemen – helemaal met de opkomst van het papierloze kantoor.

Bij Sharp maken we al gebruik van deze combinatietechniek, in de vorm van My Integrated Office. Wij merken intern dat vergaderingen sneller verlopen en aantekeningen vaker worden gedeeld als verschillende kantoorapparatuur met elkaar verbonden is. Niet alleen de productiviteit van onze vergaderingen zijn toegenomen, maar de resultaten van een vergadering zijn direct inzichtelijk!

Met My Integrated Office wordt er een koppeling gegenereerd tussen een Multifunctionele Printer, Smartbord en een Cloud-oplossing (zoals bijvoorbeeld Cloud Portal Office). Met behulp van BYOD (Bring Your Own Device) kunnen deelnemers actief deelnemen aan een vergaderingen, waarbij iedereen met zijn eigen apparaat (smartphone, tablet, computer) toegang heeft tot dezelfde informatie – en deze ook kunnen bewerken. Het volgende filmpje laat zien hoe deze integratie van verschillende apparatuur en software met elkaar in de praktijk werkt.

Het motiveren van werknemers, het verbeteren van de samenwerking en het veilig delen van informatie zijn onderwerpen waar bedrijven mee worstelen. Wij merken dat bedrijven ons vaak de vraag stellen hoe medewerkers meer betrokken kunnen worden in processen en informatie hierin beter kan worden weergegeven en verwerkt. Ik denk dat met “My Integrated Office”, het combineren en laten samenwerken van kantoorapparatuur, een grote sprong in de juiste richting is. 

Nieuwsgierig geworden naar de werking van My Integrated Office? Onze Engelse collega’s leggen in dit filmpje de werking uit, in combinatie met BYOD. Vind je het interessant om meer te weten te komen over hoe technologie op kantoor kan worden ingezet voor bijvoorbeeld een betere samenwerking, het motiveren van medewerkers of de samenwerking en productiviteit kan verhogen? Neem dan contact met ons op. 

Contact

Jesse Tolboom
Marketing Assistant
Jesse.Tolboom@sharp.eu

Social