Neem contact met ons op

Promoot een pop-up store met digital signage

Pop-up stores doen hun intrede in de winkelstraat. Online en fysieke retailers maken steeds vaker gebruik van een tijdelijke winkel om hun collectie te verkopen. Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de retailers denkt dat de traditionele winkels steeds vaker plaats maken voor pop-up stores.

Pop-up stores zijn voor zowel gevestigde als nieuwe retailers een interessante tactiek om handel te drijven. Pop-up stores zijn namelijk outlets die tijdelijk – variërend van een week tot een jaar – een leeg gebouw bezetten en van daaruit hun collectie verkopen. Op het moment dat de collectie op is, verdwijnt de winkel weer uit de winkelstraat. Retailers kunnen op deze manier een tijdelijke collectie onder de aandacht brengen zonder daar een vast pand voor aan te schaffen.

Een digitaal winkelbord
Een winkel wordt vaak herkend aan zijn naam op de gevel en de presentatie van de etalage. Bij een pop-up store blijft dit echter niet eeuwig tentoongesteld, dus waarom zou er fors moeten worden geïnvesteerd om deze indruk te creëren?

Een goed alternatief is het gebruik van displays. Sommige displays zijn ontwikkeld met het oog op langdurig gebruik, tot zelfs 24 uur per dag, waardoor ze zeer geschikt zijn voor gebruik in winkeletalages. Daarnaast is het eenvoudig om het aanbod op  displays te actualiseren; er kunnen bijvoorbeeld aanbiedingen worden getoond, evenals een countdown timer om te laten zien wanneer de winkel weer verdwijnt.

De WOW-factor
Elke winkel heeft iets nodig wat de aandacht van de klanten trekt. Als een winkel slechts een beperkte tijd aanwezig is op een locatie, dan is het prettig dat er een maximale impact wordt gemaakt met de minimale middelen. Niets trekt daarom meer de aandacht dan een videowall.

De nieuwe Sharp PN-V701 is de grootste videowall-display die er op dit moment in de markt beschikbaar is. De 70 inch monitor maakt het mogelijk om met een beperkt aantal displays een complete video wall te bouwen, zowel in portret- als landschapsmodus.

Decoratie en informatie
Digital signage hoeft niet altijd in de etalage te staan om klanten te overtuigen. Ze kunnen overal in de winkel worden neergezet om bijvoorbeeld aanbiedingen te tonen, voordelen van producten toe te lichten of productdemonstraties te tonen.

Sharp heeft bijvoorbeeld een 60 inch display dat zestien uur per dag, zeven dagen per week gebruikt kan worden. Via de ingebouwde USB media player kunnen afbeeldingen en video’s met geluid eenvoudig op het display worden afgespeeld.

Een interactieve catalogus
De klant is koning en een retailer wil de koning niet teleurstellen. Het is daarom zeer frustrerend als bepaalde producten niet (meer) in de winkel beschikbaar zijn. Om deze frustratie te voorkomen, is het goed om een digitaal alternatief te bieden. Met de Sharp Big Pad kunnen retailers hun klanten in de winkel bijvoorbeeld de hele digitale catalogus laten bekijken. Een product dat niet meer beschikbaar is in de winkel, kan wel direct in de winkel worden besteld. Zo loopt de winkel geen bestelling en dus omzet mis.

Pop-up stores die onzeker zijn over hun aankleding en aantrekkingskracht, doen er goed aan om een digital signage-oplossing te overwegen. Wil je meer weten over de manier waarop digital signage-oplossingen van Sharp jou kunnen helpen? Neem dan contact met ons op.

Contact

Ronald Huijbregts
Manager Sales & Marketing Visual Solutions
Ronald.Huijbregts@sharp.eu

Bericht delen